Fundering

Jag funderar lite på en sak. Jag hänger på en del forum ibland, och då och då så kommer det upp trådar där man beskriver hur man "hittar" saker som man blir fundersam på. Det kan vara saker i jackfickor, mobiltelefoner, på mail eller på datorn generellt, eller så kan det vara i posten eller liknande.
Det jag funderar på är, hur kan man egentligen med att kolla igenom andras privata saker? Själv skulle jag aldrig i livet kunna med att gå igenom någons privata saker, och att kolla på mobil, läsa mail eller liknande, det känns bara too much. Men uppenbarligen tycker inte alla som mig i den frågan.
Men jag funderar lite.. kallar man sig normal om man håller på att kontrollera saker så? Jag skulle INTE göra det. Det är ett kontrollbehov som enligt mig är över gränsen för vad som är normalt. En relation där någon håller på så, skulle jag INTE klassa som sund, eftersom en bra relation bygger på förtroende, och det visar man väl knappast genom att snoka i någon annans saker..?

Ok jag är inte den som ska döma någon, men jag undrar hur man får för sig att börja snoka i någons privata saker, och hur man kan riskera en relation på det sättet, egentligen? Det skulle jag personligen INTE göra. Men det är jag..

Nåja. Nu har jag funderat nog för nu ska jag förbereda lite och sen är det dags att logga in för natten. Jag är singel nu, så jag får själv fixa lite med djur och barn och sådär.. men det är lugnt!


Kommentarer
Postat av: likkan
2011-03-16 @ 11:18:42 URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

I mitt förra förhållande så kom jag inte in på min dator innan jag skulle till skolan, så jag tänkte att jag lånar min sambos dator en snabbis (han var då på jobbet). Hade inte en tanke på att rota.



Men där var ett mailprogram öppet med ett kärleksmail från en tjej som han påstod att han inte pratade med längre, och då jag läser väldigt snabbt så hann jag inte stänga ner skiten innan jag råkat läsa mailet. Och då kollade jag självklart vad han skrivit också och det visade sig att han var lika romantisk mot henne.



Så efter det så blev jag sån, jag rotade igenom alla hans grejer hela tiden efter min magkänsla, och han var otrogen inte mindre än tre gånger.



Nu däremot så litar jag på min sambo, om jag nu skulle få för mig att kolla hans mail eller telefon eller nåt, så har det inte med förtroende att göra. Utan bara ren nyfikenhet. Så som man läste varandras dagböcker när man var liten (jag och mina syskon), nyfiken på vad som rör sig i andras hjärnor som de inte talar om.



Men som sagt, jag kollar aldrig igenom min sambos grejer. Glad att jag gjorde det i mitt förra förhållande dock.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TOTALT antal besökare är: Just nu är online.
RSS 2.0