Vet man inte att det är en roll?

"Hej jag heter Telehoran. Jag är 30 plus. Jag har en sambo också, och två barn. Vi bor i ett radhus i mellansverige med våra djur och åker till stallet ett par dagar i veckan. Jag och sambon har ett så kallat öppet förhållande, vilket innebär att jag är fri att ragga på och även ha sexuella relationer med andra om jag så önskar, precis som han kan göra samma sak. Jag gillar det du tycker om, jag ser ut som du tror eller vill, och jag är en jävel på att anpassa samtalet efter dina intressen och böjelser. Tryck fyrkant så får du prata med mig.. Puss!"



Om jag ska vara ärlig och göra rätt så ska detta vara min presentation enligt vissa. Ungefär i alla fall. Jag har fått på nöten för att jag ljugit för och sårat en kund.
Jag ska villigt erkänna att jag blev lätt förvånad över att någon faktiskt blev sårad över att jag inte berättade att jag EGENTLIGEN passerat 30 och inte alls heter som jag säger i min presentation. Jag kanske är naiv, men jag har i alla tider trott att man vet att det är fejk och bluff som är ledorden i den här branschen.

Man "kommer" inför kunden, man stönar för att dölja en gäspning, man "onanerar" genom att dra i kinden och ha lite saliv i kinden. Och så vidare.
Inser man inte att det faktiskt är en TJÄNST man köper, en tjänst där kunden ska vara i fokus, må bra på det vis som nu är lämpligt för just den människan. Inser man inte att åtminstone stora delar av det som sägs är "anpassade" för att matcha kunden och få den att känna sig sedd och vara i fokus, så att den återkommer?
Förlåt, men jag trodde ärligt talat att det var allmänt känt.
Jag insåg inte att jag skulle såra någon genom att köra på som vanligt. Att få kunden intresserad nog att prata vidare och faktiskt ringa mig igen och igen. Jag trodde att man visste att det ingår i mina arbetsuppgifter..

Jag antar att jag lärde mig något i kväll. Att alla inte vet det jag tror, och att vissa faktiskt inte inser att jag jobbar på linjen, att det är ett ARBETE för mig. Det var en ny erfarenhet. Jag tar till mig den och hoppas att min sårade kund kan acceptera med tiden att jag är ledsen.
Jag kommer inte att ändra min presentation, mina chefer kräver att jag ska ljuga. Det är tyvärr så.  Jag kommer att fortsätta kalla mig för det jag säger i presentationen och ange den åldern till kunden. Jag tänkte först seriöst ändra på presentationen, men så stoppade jag mig själv.

Varför ska jag bryta mot angivna regler och riskera att förlora mitt jobb? Det är trots allt så att när jag är inloggad på linjen så är jag en annan person. Inte fysiskt, men mentalt. Min familj finns inte. Inte just då. Och jag blir den som min kund för stunden vill att jag är.

Om kund 1 vill att jag är Kåta Katrin med piska och handbojor och droppande stearin, ja då är jag det.
Om kund 2 vill att jag ska älska att ha utomhussex, ja då är det den fantasin jag ägnar mig åt, eftersom att jag faktiskt säljer en tjänst där målet är att tillfredsställa kunden och tillgodose hans (eller hennes) önskemål.
Jag ger mig in på tidelag och låter min hund "slicka min fitta" och jag blir en liten flicka på 15 år om kunden vill ha sex med en liten fjortis. Det betyder inte att jag faktiskt skulle gilla eller ens överväga att göra sånt på riktigt.

Kunden i fråga nämnde att han varit på bloggen och läst, och då kan jag ju i mitt stilla sinne fundera lite på hur han kan undgå att förstå att jag spelar en roll på mitt jobb, när han läser mina små inlägg under "dagens skörd" där jag ena gången är någons mamma och nästa gång älskar att förnedra och förolämpa någon. Ytterligare nästa gång så blir jag påsatt som femtonårig skolflicka i röven. Jag menar.. hur kan man inte förstå att det är en del av jobbet?

För framtida funderande besökare:
Mitt jobb går ut på att sälja min röst, min uppmärksamhet och att vara kunden till lags. Jag ska på så gott som vilket vis jag än kan, hålla kundens intresse vid liv och jag ska i möjligaste mån förmå honom att ringa mig igen. Jag bör inte berätta saker om mitt privatliv, och jag ska helst vara övertygande. Mitt jobb är att hjälpa kunden att fantisera, bli en del av hans fantasi och ge honom en skön stund eller vara ett stöd eller bara prata, beroende på vad kunden vill prata om. Kunden betalar för min tid, min uppgift är att ge valuta för att han valt mig.

Jag är ledsen att jag gör det lite för bra ibland.

Kommentarer
Postat av: Jimmy
2011-03-13 @ 12:15:49

Fina ord. Men ni har missat en kund.

va det de som chefen sa.. nja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TOTALT antal besökare är: Just nu är online.
RSS 2.0